De goede kant op! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jorim en Bernadine den Hertog - WaarBenJij.nu De goede kant op! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jorim en Bernadine den Hertog - WaarBenJij.nu

De goede kant op!

Door: jorimenbernadine

Blijf op de hoogte en volg Jorim en Bernadine

22 April 2012 | Nederland, Haarlem

Hallo allemaal,

we zitten weer een beetje in de lift na het dieptepunt van onze verbouwing. Rond Pasen waren we er goed chagrijnig van, overal rommel , stof, en nog steeds geen mogelijkheid om te douchen. En op dat moment begonnen we aan een priegel-klus: de keuken.

Dat was niet makkelijk, want we begonnen met de hoekkast, waar direct een hoek uitgezaagd was. Dus om die netjes te plaatsen, dat was een hels karwei. Constant uit z’n verband, lastig te stellen, en constant meten of het allemaal waterpas is. Na 2 uur zat de hoekkast er in, maar we wilden eigenlijk alle onderkastjes gedaan hebben die dag, dus het viel vies tegen.. Toch hebben we doorgepakt op woensdag, toen Jolanda en Maurits er waren. Dat was een goede dag, want de onderkastjes waren verder afgemaakt, en de kozijnen in de badkamer waren gedaan (moesten daarna nog een keer, oud huis;)).

Twee dagen later kwam onze klusser Frans, en is er flink wat gedaan. Het bad werd geplaatst en paste net! Een halve centimeter aan de ene kant, en anderhalve aan de andere kant, maar hij past! En het is een plaatje! Ook is de douche aangesloten en kunnen we ook boven naar de wc! Helaas bleek de leverancier expres een grotere designradiator te hebben gestuurd. Heel sypathiek, voor dezelfde prijs, maar hij is te hoog… Dus hij moet helaas geruild worden, heerlijk die meedenkende leveranciers..

Ook de afwasmachine werd aangesloten. Helemaal prima, maar helaas bleek de afmachine zelf defect te zijn. We hebben hem via marktplaats voor 75 euri gekocht, maar de motor van de afvoerslang bleek totaal niet te werken. Vette tegenvaller, maar we hebben maar gelijk een nieuwe gekocht bij de ikea, direct aangesloten, en nu hoeven we dus niet meer af te wassen!!! Heerlijk!
Nu we ook nog kunnen douchen, is het allemaal wat beter te dragen!

Afgelopen woensdag en donderdag zijn Jan (vader van Bernadine) en Frans (oom van Bernadine) langsgekomen om met het dubbelglas aan de slag te gaan. Voor 2/3 zit het dubbelglas erin, over 2 weken wordt de rest gedaan. Het mooie is dat we met het nieuwe glas nog meer licht ons huis in krijgen, en sommige ramen zelfs helemaal vervangen zijn. De geblindeerde ramen zijn nog niet geplaatst, dus helaas moeten we nog douchen met een hoeslaken voor het raam (zie de foto's).

En nu gaan we weer verder, want morgen begint de stukadoor in het hele huis te stuken. We kijken daar ontzettend naar uit, want dat gaat ons huis zo’n boost geven!

En dan nu het interessante voor jullie:

OP KONINGINNEDAG (30 APRIL UITERAARD) GAAN WE EEN SCHUURFEEST HOUDEN!!!!!! Komt allen met schuurpapier/schuurmachine, want we gaan ons huis een flinke opkikker geven! Het lijkt ons ontzettend leuk om met veel mensen aan de slag gaan en er een leuke dag van te maken. We horen heel graag of er mensen zijn die hierbij willen zijn!

Verder gaan we de rest van de week van 30 april tot 4 mei flink klussen (verder schuren/verven/etc.), dus als er mensen zijn die op deze dagen willen helpen, dan zijn jullie ontzettend welkom, maar laat het even weten!

Ondertussen moeten we ook nog even een bruiloft organiseren, maar dat gaat tot nu toe prima:)

We hopen zoveel mogelijk mensen op 30 april te mogen verwelkomen, of de dagen erna. In ieder geval tot de volgende keer!

Jorim en Bernadine

Check de nieuwste foto's op:

• 22 April 2012 - 20:29

Timon:

Lekker bezig wel, veel plezier op het schuurfeest en leuk idee dat jullie na afloop van die dag met z'n allen willen gaan bbq-en!!

• 22 April 2012 - 20:52

Jorim En Bernadine Den Hertog:

goed punt, gaan we doen!

• 23 April 2012 - 08:10

Ilze:

Leuk om te lezen en wat een verhalen maar weer zeg! Badkamer is mooi geworden en keuken ook (ondanks dat het nog niet af is) Nou succes ermee en we zien elkaar woensdag weer :)

Xx

• 23 April 2012 - 10:38

Mau En Jo:

Hey helden! Echt alweer een grote voorruitgang met even geleden.. en super dat de stukadoor komt, yes, er zit schot in! En jullie werken natuurlijk knoert-hard. Helemaal top! Dat schuurfeest is briljant en ws heel stoffig ;)..
    Succes nog ff! Liefs Mau en Jo

• 23 April 2012 - 18:35

Jesse:

Ik zie het huis wel op 30 april
    !

• 24 April 2012 - 13:01

Susanne:

Ha, ziet er goed uit joh! Heeel mooi geworden! Jullie hebben straks een heel mooi huis. Ik hoor morgen vast meer. Dikke kus Su

• 24 April 2012 - 19:49

Nynke:

Lekker bezug!!! Ziet er goed uit, kan alleen nog maar mooier worden. 30ste helaas wknd weg maar kom graaag andere keer. Keep up the good work!! X

• 26 April 2012 - 07:37

Heymen:

Hey Dien en Jooor! Lang geleden dat ik langs ben geweest. Volgens mij gaan jullie als een speer! Even volhouden en dan kun je er van genieten. Maar zo'n schuurfeest klinkt een beetje ordinair! Ik heb het gevoel dat ik in de maling wordt genomen als ik verschijn met mijn nieuwste patta's! 30 april ben ik er niet bij (moet werken dan).

groetjes