Eindelijk weer een update (druk druk druk!) - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jorim en Bernadine den Hertog - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een update (druk druk druk!) - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jorim en Bernadine den Hertog - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een update (druk druk druk!)

Door: jorimenbernadine

Blijf op de hoogte en volg Jorim en Bernadine

28 Mei 2012 | Nederland, Haarlem

Hallo allemaal!
Eindelijk weer een update uit ons mooie huissie, wat steeds bewoonbaarder wordt!
De vorige post was een maand geleden, en er is in die maand ontzettend veel gebeurd! De foto's onderbouwen het verhaal absoluut, maar tekst erbij is altijd wat verduidelijkend!
Tijdens de vorige post waren de stukadoors nog niet begonnen, en zou er een schuurfeest plaatsvinden. Nou, en wat voor een schuurfeest! Salomé, Wouter, Simonette, Anja en Jesse kwamen dit feestje kleur geven. Wat een takkeherrie! Zoals bij elk schuurfeest is het decibellen tellen, maar hier was het een monotone, keiharde symphonie van schuurmachines, fijne koninginnedag voor de buurt:) alles wat is geschuurd is inmiddels gegrond of afgelakt, dus het schuren heeft absoluut al zn vruchten afgeworpen! Afgesloten met een lekker BBQ waar John en Ellen nog aanschoven, topdag!
Terwijl de stukadoors onze muren weer stuukmaakten(of hoe je dat ook maar schrijft), kwamen de ouders van bernadine om bij allerlei klusjes te helpen. Douchewand plaatsen, fonteintje in de wc, hout repareren, schuren, plamuren, enz. Nuttige dag tussendoor!
Daarna kwam Marijn om ons te helpen met de bovenkastjes in de keuken te plaatsen. Leuke klus, die al met al wel een dag duurde. Bleek namelijk dat de ikeakastjes en onze magnetron niet matchten, sierlijsten moesten worden geplaatst, etc etc. Maar aan het eind van de dag hing alles. Toen jorim's ouders de volgende dag kwamen, vonden zij de bovenkastjes een beetje scheef.. Wat bleek nu: het plafond liep ein bischen scheef... Not nice, dus Jorim en zijn pa aan het loskoppelen van de kastjes, opnieuw ophangen, constateren dat het weer niet klopt, vervolgens weer dezelfde cyclus, waarnaa de wijze mannen besloten om aan de andere kant te beginnen, dus met de rechterkast ipv de linker. Een mooie bijbelse gedachte, en met direct het resultaat dat ie goed hing. Hoezo stoffig boek die bijbel?
Ondertussen waren de wc en douche deur door de moeder van Jorim gelakt, dus we waren weer een stap verder!

Bernadine is flink aan de slag gegaan met de speciale muurverf, want inmiddels is de keuken voor een deel met krijtverf geverfd, en is 1 muur in de voorkamer okergeel geworden. Niet meer alles wit, maar er komt kleur in de woonkamer/keuken! Jorim heeft de plafonds voorgestreken en geverfd, en alle muren hebben ook al een laagje gehad, dus het gaat al lekker!

Het dubbelglas moest af, en alle glas moest ook nog worden gekit, dus er kwam een delegatie van 3 broers langs: Jan (vader Bernadine), Harry en Frans (ooms van Bernadine). Er werd keihard gewerkt, en aan het einde van de dag was er flink wat gebeurd. Beitske (moeder van Bernadine) was ondertussen bezig met plamuren/schuren/verven, waardoor het niet alleen klussen maar ook afmaken was. Enorme drukte weer in het huis, maar wel fijn dat het zo lekker opschiet!

Op Hemelvaartsdag kwamen John en Ellen (oom en tante van Jorim) langs, en er gebeurde veel! De kastenwand tussen beide slaapkamers werd er door John vakkundig uitgesloopt, waarna er een nieuw frame voor de muur neergezet. Ellen heeft het kozijn in de voorkamer afgemaakt, fijn om te zien dat dat nu echt af is!
De zaterdag erop kwam Bettie (vriendin van Bernadine) langs, en hebben ze samen de nieuwe muur geisoleerd en er hout voor geplaatst. De muur was af! Daarna heeft Jorim het plafond en de muur aan beide kanten voorzien van gipsplaten, waarna de stukadoor gisteren er weer een mooi muurtje van heeft gemaakt.

De keuken is nu bijna af: de tegelvloer is gelegd door echt een vakman, snel en vakkundig. Een mooie oude tegelvloer, uit een jaren '30 woning uit Frankrijk of Belgie. Nu nog even de sierlijsten bij de afzuigkap, de deur en het raam aflakken, en het keukenblad installeren (gebeurt allemaal komende week), en dan hoeft er niets meer te gebeuren!! Daarentegen moeten we keihard buffelen om de woonkamer af te krijgen, dat moet over 2 weken af zijn.

Met de bruiloft voorbereidingen gaat het prima, maar het is wel spannend dat dit ondertussen ook steeds dichterbij komt! We hebben er zin in!!

Jorim en Bernadine

Check de nieuwe foto's:

• 28 Mei 2012 - 10:44

Ditta:

Ziet er goed uit allemaal! Prachtige tegelvloer ook in de keuken....ik zeg heel goed bezig !! En erg mooi!
    Wat een woonplezier zal dit gaan geven...genieten!

• 29 Mei 2012 - 07:12

Piet En Marit:

Wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Wordt echt super leuk en inderdaad...wat een gave tegelvloer in de keuken! Veel succes voor de aankomende weken.. nog ff bikkelen!

• 29 Mei 2012 - 12:13

Paulieke:

Wauw, dikke shizzle!
    Ik kom snel, echt waar! ;)

x

• 29 Mei 2012 - 18:22

Ilze:

Whoo.. very nice..Ik moet zeggen die okergele muur is echt mooi! Verder de keuken en badkamers zijn ook top.. En ook nog maar even een muurtje geplaats. Ik zeg: goed bezig!
    Nou tot snel maar weer! X

• 30 Mei 2012 - 06:31

Lonneke:

Ha Bernadine,
    Leuk om te lezen hoeveel jullie moeten doen, dan lijkt het alsof wij een helemaal af huis hebben gekocht ;)...ook via Puur trouwens. Hoe bevalt het wonen in Haarlem? Succes!

• 31 Mei 2012 - 05:04

Susie:

Dit wordt heeeel mooi! Wij kunnen mooi even wat ideeen jatten van jullie, haha.
    Zet um op!! Straks een hele vette bruiloft en dan vakantie!!!!!!

X

• 31 Mei 2012 - 15:49

Ben:

Zeer goed leute. Is het al af voor het EK, zodat er dubbelop genoten kan worden na gedane arbeid? Ik zie het al voor me: nieuw huis, bbqtje erbij, beamer op de okergele muur :p...

• 02 Juni 2012 - 16:40

Ravenna:

'ein bischen scheef... Not nice'
    hahaha

Nog veel succes met de laatste dingetjes en ik kom graag een keertje kijken

Liefs

• 03 Juni 2012 - 19:29

Beitske:

wat een gezellige club mensen, lekker aan het klussen in jullie huis!
    na de arbeid een lekker potje eten of bqq-en. (die antieke buitenkeuken in de tuin is echt handig, zou ik erin houden).
    jorim, wat minder bescheiden mag wel, ik neem aan dat jij ook wel het een en ander gedaan hebt.

• 10 Juni 2012 - 13:10

Nyn:

klinkt goed zeg!!! Kom t graag bekijken! xx