Op weg naar een opgeknapt huis! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jorim en Bernadine den Hertog - WaarBenJij.nu Op weg naar een opgeknapt huis! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Jorim en Bernadine den Hertog - WaarBenJij.nu

Op weg naar een opgeknapt huis!

Door: jorimenbernadine

Blijf op de hoogte en volg Jorim en Bernadine

06 Maart 2012 | Nederland, Haarlem

Welkom op onze 'verbouw-site' jorimenbernadine.waarbenjij.nu!

We zitten op het moment in Haarlem en hopen daar nog wel ff te blijven. Dit blog is dus niet voor een reis maar hierop kun je Jorim en mij (Bernadine) volgen in onze nieuwe uitdaging: het opknappen van een jaren 30 huis!

Het begin
Op 02 februari hebben we de sleutel gekregen van ons nieuwe stulpje aan de Pleiadenstraat 34 in Haarlem. Het was een plechtige, formele bedoening, ook wel saai te noemen :-).

De verhuizing
Bij de verhuizing werd goed duidelijk dat ik flink wat spullen heb gehamsterd in mijn leven. Jorim's spullen vanuit Amsterdam hebben we in 2 auto's verhuisd. Bij mijn spullen was daar wel iets meer voor nodig: 2 auto's en een aanhanger :-D. Dit verhuizen was een behoorlijke uitdaging opzich, zeker voor papa die met de aanhanger reed. Onderweg naar Haarlem kwam er namelijk een geweldig pak sneeuw te liggen. Al glibberend werd mijn hebben en houden dus naar Haarlem vervoerd.

Afbreken maar!
Direct die dag zijn we begonnen met het verwijderen van de plafondplaten. Een werkje dat bij iedereen die het huis heeft gezien denk ik wel kriebelde. Die waren namelijk zo lelijk! Een irritant detail waar we direct mee geconfronteerd werden: de vorige bewoonster hield van schroeven, spijkers, nietjes, touwtjes, plakband..als het maar iets is waarmee de dingen goed vastzitten. Dus ook bij het verwijderen van de plafondplaten waren we zoet met het ontschroeven.

Dat weekend hebben we ons verder vermaakt het geven van een praktisch plekje aan alle spullen. Een uitdaging opzich omdat je dan moet bedenken welke spullen je komend halfjaar niet nodig hebt (niks voor mij..)

Verder zijn we druk bezig geweest met de zolder. In de balken zaten (je raadt het wel..) nietjes, spijkers en schroeven. Een geduldig werkje voor Timon en Jorim :-). De vloer, balken en dakkapel hebben we opgeschuurd met als resultaat o.a. zwart snot. De balken hebben we gebeitst, de dakkapel geverfd en de vloer gegrondverfd en geverfd (met dank aan Anja!). Het enige wat nu nog moet gebeuren is de zolder isoleren.

Het grootste werk doet onze aannemer Frans. Hij heeft de (dragende) muur tussen de keuken en woonkamer eruit gehaald, de boel gestut en een stalen balk geplaatst. Verder zijn ook de gaskachels verwijderd (thanks brother!!) en de CV hangt en doet het nu. Eindelijk warmte :-). Deze is geinstalleerd door Frans de bouweren als hulpje papa. Verder zijn ook de electra, waterleidingen en afvoer onder handen genomen door Frans de bouwer.

Ondertussen hebben wij ons vermaakt met shoppen. We hebben ons verkeken op hoe snel alles gaat en hoeveel invloed het een op het ander heeft. Hierdoor hebben we al een badkamer uitgezocht en de keuken volgt spoedig.

En nu?
We hebben foto's op Picasa gezet:

Zoals jullie kunnen zien is er nog veel te doen!! De 'to do' list is oneindig! We vinden het echt superleuk om ermee bezig te zijn! Wil je delen in onze vreugde?? Pak die kluskleren en kom naar Haarlem!

Wil je ons via internet volgen? Dat kan ook (maar in het echt is leuker :-)). Schrijf je dan in voor de mailinglist en ontvang direct een e-mail voor elk nieuw reisverslag! Zie "Blijf op de hoogte"-blok links op deze pagina!

Groetjes!

Jorim & Bernadine

• 06 Maart 2012 - 18:54

Joachim Den Hertog:

Leuk om dit te lezen! Verbouwen, ik heb er de afgelopen tijd genoeg mee te maken gehad :P Dus sterkte daar!

Als het even kan kom ik wel langs om te helpen! In ieder geval succes!

• 06 Maart 2012 - 19:00

Ellen:

niks meer aan die keuken doen! super leuk..

• 06 Maart 2012 - 19:05

Mau En Jo:

Ehm.. help? Die eerste rondleiding toen er nog niets gebeurd was, was toch mooier! Maarr.. op naar een top resultaat! We zijn erg benieuwd. Ziet er voor nu uit als veel stof, herrie en zooi. Succes! xx

• 06 Maart 2012 - 19:38

Anja:

leuk om alles te volgen!

• 06 Maart 2012 - 19:51

Marga:

Ik help mee door mentale ondersteuning te bieden haha. Veel succes met verbouwen!

• 06 Maart 2012 - 20:36

Ditta:

Leuk huis!! Dat gaat heel mooi worden!!

• 06 Maart 2012 - 21:06

Jouke:

He ziet er gaaf uit man! Liggen jullie nog 'n beetje op schema?

• 06 Maart 2012 - 21:58

Ben:

Ziet er goed uit mensen!

• 06 Maart 2012 - 22:08

John:

Jullie zijn lekker bezig geweest de afgelopen weken! M'n handen beginnen al te jeuken.
    Tot volgende week!

• 06 Maart 2012 - 22:35

Foto Jorim:

nice foto van Jorim en z'n bouwvakdecolletee!

I'm sexy and I know it!!!

• 07 Maart 2012 - 07:58

Gerard Den Hertog:

Wat een sfeer-huis.
    Lekker stof happen.
    Lijkt me lastig om eea origineel te laten.
    Sterkte !!

• 07 Maart 2012 - 08:15

Ben2:

ziet er goed uit mensen!

• 07 Maart 2012 - 09:13

Ruth:

Leuke fotooo's en wat een super mooi huisje! I like it.. Tirs en ik komen wel een keer de 'boogie van het verven' doen ;)

• 07 Maart 2012 - 09:23

Anneke:

wat een enorm supers sfeervol huis; genieten! dapper klussen met lastige beslissingen; wat van het oorspronkelijke houden en wat niet...
    lieve foto; jullie samen met nu al grijze haren! STERKTE

• 07 Maart 2012 - 10:42

Eva:

Heeej! Wat leuk!!! Zo kunnen we het allemaal een beetje blijven volgen :)
    Iso easy website is ontraceerbaar.. Balen!!! Ik kan jullie de volgende sites (mijn favorieten) aanraden... met een beetje geluk sprokkel je ze zo bij elkaar:
    marktplaats.nl
    gratisaftehalen.nl
    gratisoptehalen.nl

Succes!!

• 07 Maart 2012 - 11:14

Paul:

Houden jullie ook nog wat over voor ons ;). Heel leuk allemaal!

• 08 Maart 2012 - 07:25

Susanne:

Whow!! Goed bezig zeg. Ik vind het nu al veeeel mooier. Die zolder is mooi aan het worden joh! Eigenlijk alles, super mooi zo'n open keuken. Ben heeel benieuwd als het straks af is. En dan als afsluiting een super gaaf feest!!
    Leuk om zo wat foto's te zien. Xjes

• 08 Maart 2012 - 08:55

Mam:

Wow, wist 26 jaar geleden niet, dat ik een dochter kreeg met zoveel klustalent!!
    Tip: leggen jullie nog wat geld apart voor een bescheiden feestje op 29 juni??
    Enne... heb je nog een klusje voor iemand met 2 linker handjes? Hug.

• 09 Maart 2012 - 07:36

Ravenna:

Wauw! echt ontzettend mooi.
    Hier kan je wel wat leuks van maken!
    Ook echt slim dat jullie die muur weg is. Good luck, ik kom graag een keer kijken

liefs